torsdag 13 september 2012

Utmaning

Idag skulle jag egentligen ha jobbat 11-20 så inget träningspass hade passat att gå på.. Men igår kom Maggan och frågade om jag inte ville jobba 7-16.30 ist.. Så då kunde jag ju gå på power kl 18! :) Perfekt tyckte jag! :) Körde med en ledare jag aldrig kört med förut så fegade lite med vikterna när man inte riktigt vet hur upplägget ser ut så det blev lite för lätt kände jag efteråt.. Men nu vet man ju till nästa gång! :) Imorgon blir det en vilodag iaf!

Jag är även med i en utmaning via en blogg jag följer.. Första dagen idag! Kopierade inlägget:

SOCKERUTMANING!

Det är inte någonting nytt att vi äter socker i alldeles för stora mängder idag. Vi kan väl genast enas om att socker inte är speciellt bra för oss? Flera människor får sånna problem med sockersuget att det utvecklas till ett beroende som mer eller mindre styr vardagen. Det är svårt att vänja bort ett sockersug, men långt ifrån omöjligt.
Jag vill hjälpa till att bryta beroenden, sötsug och dåliga vanor.. 
SÅ: om fler än 20 stycken deltar i denna utmaning ska jag under 14 dagar hjälpa, stötta och peppa dig som vill utesluta socker helt eller minska på intaget. Tanken är alltså att under två veckors tid (med start på torsdag) utesluta allt sött som läsk, godis, choklad, chips, fika, vitt bröd, söta drycker, skräpmat m.m för att istället byta till nyttiga alternativ. 
Skriv en kommentar till detta inlägg så jag vet om det är några som hoppar på tåget. Efter 14 dagar kommer jag, i samarbete med MM Sports, att lotta ut ett pris som belöning och uppmuntran. 

Jag är en riktig sockerråtta så detta kommer verkligen bli en utmaning. Men 14 dagar ska man väl kunna klara eller? Idag har iaf gått bra, å andra sidan är vi ju bara på dag 1 än.. Helgen kommer nog bli tuff! =p Men som sagt.. det är 14 dagar det handlar om.. A piece of cake.. eller? 

1 kommentar:

  1. Oooh, de va som tusan.. Klart du klarar det. Du som är så envis :) SJälv ska jag äta chips sen och dricka trocadero.. Bara för att jag har liite sämre karaktär än dig. Hör av dig om du vill umgås med mig å mina smågryn imornkväll!

    SvaraRadera