tisdag 26 juli 2011

Renoveringskaos

Nu är jag igång på riktigt med sovrummet.. Så nu är det kaos i hela lägenheten! Sängen står i vardagsrummet och betongen börjar sakta komma fram i sovrummet! Imorgon kommer Eve hit och hjälper mej att dra tapeter så då hoppas jag bli i princip klar.. Tapeterna på dom "stora" väggarna släpper mycket bättre än när jag har vart runt dörren och så.. Så är vi två stycken imorgon så går det både fortare och blir lite roligare! :) Skönt med semester så man hinner med lite! :)

Igår kom Eve hit på förmiddagen för hon skulle låna mitt internet för att adressändra så då passade jag på att be om hjälp att få in sängen till vardagsrummet och sen bestämde vi oss för att åka på Ikea då vädret inte var någon höjdare.. Dock var det ganska fint väder i Gävle! :) När vi kom hem svirade vi om för att ta cykeln ner på grillnatta.. Satte oss på sport ins uteservering och drack någon cider. Tills himlen öppnade sej och världens regnväder tog fart.. Regnet stod som spön i backen och vi flydde in på sport in istället! Gick runt ett litet tag sen tog jag cykeln hem igen då det hade slutat regna..

Idag står ett frisörbesök på schemat.. Ska bli så himla skönt att få håret klippt och färgat! Har sett ut som hej kom och hjälp mej i skallen i flera veckor nu så det ska bli himlans skönt! :)

Slänger in nån blid på kaoset här hemma och gårdagens shopping också! :)


Tillfälligt sovrum! ;)

Sovrummet som snart kommer bli fint, fast det inte ser så ut! ;)

Liten matta och tyg som jag prova ha på köksoffan

Smått och gott, böjbara skärbrädor, galgar och tidskriftsamlare för att försöka få lite ordning i köksskåpen.

Och lite ramar! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar