onsdag 13 april 2011

Måleri..

Nu har jag satt igång att måla garderobsdörrar.. :) Äntligen är dom någorlunda vita.. Men färgen täcker lite dåligt så efter tre lager lyser det fortfarande igenom lite! Bra att det bara är en timmes torktid på färgen annars hade det tagit veckor att bli klar ju! :) Så hoppas att jag hinnar klart med båda sidorna på dörrarna idag och börja lite med luckorna också! :) Har ju inte så mycket plats att bre ut mej på så kunde inte ta allt samtidigt! :) Vill ju hålla till i sovrummet och måla där man slipper vara rädd att det hamnar färg på golvet! Slaskmaja som man är! ;)
Men börjar inse att jag nog inte kommer kunna lägga golv och tapetsera i helgen.. Allt tar så mycket längre tid än vad man tror, och så ska man ju hinna jobba också! :) Det är så skönt att ha en ledig dag så här mitt i veckan för man hinner göra så himla mycket på dom! :) Tänkte att jag skulle måla golvlisterna också, och sen dra bort all tapet från väggarna, så det är mycket som ska hinnas göra innan lördag om man ska lägga golv och tapetsera då! Får se när det blir helt enkelt! :)

Har även hunnit med en promenad med eve idag, sen kom hon och Jerry över på lite lunch. Sen har vi varit och kollat på en lägenhet åt Eve, så håll alla tummar att hon får den nu.. :) Efter det åkte vi ner på stan och fixade pass åt mej.. Så jag får åka till Kreta! Snart bara en månad kvar nu! :) Och passade på att gå på Roy`s och dricka te.. och en morotskaka råka också slinka ner! ;)
Skönt att kliva upp i skaplig tid fast man är ledig så man hinner med mycket om dagarna.

Undrar om det har gått en timme nu så jag kan måla ett till lager?? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar