fredag 4 januari 2013

Nyårslöften!

Förra året var mitt nyårslöfte att börja träna! Som många andra år.. Fast den här gången höll det i sej under hela året! Och jag har älskat det och det har blivit mitt nya intresse.. Tänka sej va? Tänk hur man kan ändras! :) Dock måste jag väl erkänna att exakt varje gång har det ju inte lockat lika mycket.. men jag har iaf tagit mej iväg! Men i det stora hela så är det med ett leende på läpparna och med lätta steg jag har gått till sporthallen! :) 

Så nu när man började fundera på nyårslöften så slipper jag ha det nyårslöftet att börja träna.. Det är redan min vardag! :) dock så har jag plåtat ner några nyårslöften.. eller det är väl snarare lite mål jag har under 2013.. Löften låter lite hårt medan mål är något jag kan sträva efter och inte hålla slaviskt! Det är ju som jag sagt förr inte riktigt min grej.. :) 

Så jag tänkte att jag skulle dela med mej av mina mål.. För att se om det är lättare att hålla om fler vet om det! ;)


  • Minska mitt sockerintag. Mitt mål är att kunna ha en hel månad helt sockerfri!
  • Äta hälsosammare. Inte bara "nyttigare" utan även bli duktigare på att äta mellanmål och äta mer frukt. 
  • Äta frukost varje dag. Detta hänger väl ihop lite med föregående men enligt mej är detta ett mål i sej för mej. Jag är superdålig på att äta frukost i nuläget! 
  • Sova minst 7 timmar varje natt. 
  • Ha fler nyktra helger. 
  • Komma ut på en promenad minst 4 gånger i veckan utöver träningen. Minst en halvtimme varje gång. har inte något med träningen att göra egentligen utan detta är mest för att jag är lite dålig på att vara utomhus och få frisk luft. 
  • Börja gå på gymmet. Just nu känner jag mej lite feg för gymmet. Jag trivs inte riktigt där för att jag känner mej osäker i nuläget. 
  • Komma igång med löpning. Målet är att innan 2013 är slut ska ska jag ha sprungit en mil utan att stanna. 
  • Stretcha mer. Jag är otroligt stel och detta vill jag ändra på. Så tur för mej att dom ska börja med ett deep stretch pass på sporthallen nu.. :)
Så detta är mina löften och mål under 2013. Vissa mål har ju en lite mer baktanke och delmål i sej men för att ni ska slippa läsa en hel uppsats så kortade jag ner det hela lite. Vissa kan verka larvig och vissa kan verka helt uppenbara för vissa.. Som att äta frukost t.ex. :) Men inte för mej.. Fast innan nästa årsskifte så hoppas jag att alla dessa punkter även är en självklarhet för mej! :) 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar