fredag 11 januari 2013

Långhelg

jag hade sån tur att jag fick långhelg den här helgen.. Ledig fredag, lördag och söndag! Kan man kalla för lyx nu efter att ha jobbat massa helger! :) 

Igår slutade jag jobba kl 14.10 så jag passade på att handla lite efter jobbet och sen när jag kom hem och hade ätit mellanmål så vart jag sådär galet trött.. så jag la mej i soffan och ställde klockan och slumrade till en halvtimme innan det var dags att byta om och gå mot sporthallen för ett pass Functional moves.. Nytt program igen så det var första gången jag körde det nya! Och kul och svettigt var det! :)
Gick hem och gjorde mat och kollade lite på tv och sen gick jag och la mej tidigt.. Började läsa en bok som jag fick låna av Lena! Först skrek jag rakt ut när hon frågade om jag ville låna den för att den var för tjock.. Jag har läst en bok efter jag slutade gymnasiet så jag är ju ingen bokmal direkt! ;) Men till svar fick jag: "nää den är inte tjock, den är för tunn! Så bra är den" Så jag gav med mej! Och jag måste erkänna att den är grymt bra! Har till och med legat här i soffan idag och läst, och det går inte sluta! :p Så nu har jag nästan läst halva! haha.. kanske är en liiiten bokmal i mej långt där inne ändå.. :p 


Imorse ringde väckarklockan 7.. Hade bokat ett pass Core kl 8.30 men var såå nära att avboka för att jag var så trött! Men jag tog mitt förnuft till fånga och masade mej upp ändå.. Och gud så skönt det kändes efteråt! :) Så klockan tio hade jag tränat, kommit hem och ätit mellanmål.. och hade hela dagen framför mej! :) Eve ringde och frågade om jag ville följa med henne och Tyson ett varv runt vågen och det var ju såklart att jag ville! :) Så det var bara att byta om till promenadkläder! Hade tänkt att jag skulle ut och prova mina skidor idag men det var tur att jag inte gjorde det för det var inte nå skönt ute! Blåste jätte kallt och var riktigt "gråruggit". Så jag gör ett nytt försök imorgon då det visar lite sol på SMHIs app.. :) Men då har jag väl oturen att det är maassa folk där som jag ska stappla mej fram med.. :p 

Ikväll har jag kollat på gladiatorerna.. Var lite småsur förra veckan när jag missa första programmet eftersom jag jobbade! Så jag har sett fram emot den här fredan.. :) 


Imorgon ska jag ta sovmorgon.. ingen väckarklocka och ingen tid att passa! Det ska bli suuuperskönt!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar